De herfst staat weer voor de deur en dus ook het seizoen van het bockbier; het eerste bier dat voor de herfst gebrouwen wordt van de nieuwe hop- en gerstoogst.

Het eerste Nederlandse bockbier

In Duitsland was bockbier al langer een traditie. In de Middeleeuwen heette de voorloper van Bockbier ‘Einbecker Bier’ aangezien het gebrouwen werd in de stad Einbeck. Dit bier werd na verloop van tijd ook gebrouwen in Beieren waar het als ‘Ainpökisch Bier’ uitgesproken werd. Afgekort zei men ‘Ainpöck’, wat al snel veranderde in ‘ein Bock’ en dat is sindsdien zo gebleven.

In Arcen wilden we ook zo’n mooi bier brouwen, maar uiteraard wel op onze eigen manier. We brouwden het eerste Nederlandse Bockbier bovengistend, in plaats van ondergistend en daar zijn we nog steeds erg trots op. Ons Hertog Jan Bockbier combineert een mooie bitterzoete smaak met een prachtige robijnrode kleur.

Ontdek ons Hertog Jan Bockbier ( Binnenkort ook op de Perfect Draft )

Dankzij onze nieuwe Perfect Draft machine met temperatuurregelingsfunctie kan je binnenkort ook genieten van een perfect getapt en gekoeld Bockbier bij jou thuis. Houd onze nieuwsbrief in de gaten om als eerste op te hoogte te zijn over de beschikbaarheid van de fustjes.

Opening Bockbierseizoen op de brouwerij

Op zaterdag 29 en zondag 30 oktober staan de rondleidingen geheel in het teken van ons Hertog Jan Bockbier. Je proeft uiteraard ons Bockbier van dit seizoen, maar we zullen je ook verrassen met andere manieren om te genieten van een herfstbock.

Tijdens deze rondleiding van een uur leer je alles over de geschiedenis van bockbier en we laten je genieten van al het moois dat ons bockbier te bieden heeft. De prijs voor deze exclusieve beleving is €19,95,- p.p.
Wil je zeker zijn van een plek in deze speciale rondleiding? Reserveer dan via onderstaande knop.

reserveer hier