Op zaterdag 28 september 2019 om 12:00 kwamen de meeste van onze leden bij elkaar in Meterik, bij  “Café Ôs Kruuspunt” voor onze jaarlijkse verenigingsdag.

Na de goed verzorgde broodjes met kroket of frikadel en de nodige kopjes koffie was het tijd voor een huifkartocht. Met twee huifkarren vol met nieuwsgierige mensen kon de trip wat ons betreft van start gaan. Na enige opstart probleempjes met de paarden kon de tocht dan toch beginnen, door de mooie omgeving van Horst.

Na ruim een uur rijden over de kleine weggetjes en zandpaden. Langs kwekerijen en maneges was het tijd voor een pauze. Hiervoor zijn we gestopt bij “Equestrian Centre de Peelbergen” in Kronenberg. Bij dit enorme complex voor de paardensport gingen wij opzoek naar “de kantine”. We kwamen binnen bij een nette, opvallend schone gelegenheid. Na een half uurtje pauze met een kopje koffie of een biertje konden we weer instappen voor het vervolg van onze reis.

De mensen van ’t Vöske hadden in de tussen tijd de paarden verwisseld. Eén van de paarden had er vandaag géén zin in en liet zijn collega al het werk doen. Ook onder paarden wordt dit niet gewaardeerd. Vol goede moed starten we aan het tweede deel van de route.

Over de zandpaden, langs het water, door de moeraslanden en de oerbossen, om uit te komen bij een vuilnisbelt. Via een paar prachtige paden kwamen we in het agrarische deel van de route. Pompoenen, prei, kool, etc. Alles voor een lekkere winterse pot. Na een paar scherpe bochten en smalle straatjes kwamen we weer in de bewoonde wereld en stonden we weer voor Café Ôs Kruuspunt.

Nadat wij de mensen van ’t Vöske, ook uit Meterik, hadden bedankt voor de mooie route, gingen we op eigen gelegenheid naar ons vertrouwde clubhuis, de brouwerij in Arcen.

Bij aankomst op de brouwerij vonden we allemaal al snel ons plekje. Onder het genot van een hapje en een drankje was het wachten tot de BBQ klaar was, echt geen straf. De mensen van Jan Aerts hadden in rap tempo de BBQ op temperatuur. Toen was het tijd voor de BBQ. Het ene lekkere stukje vlees na het andere. Het heeft iedereen goed gesmaakt.

Iedereen was nog aan het bijkomen van het heerlijke eten, was het tijd voor het avondprogramma. Een heerlijke proeverij met uitleg van en over de laatste vatgerijpt creaties van Gerard. Na een korte pauze begon het bierlogo spel, een quiz om bekende en onbekende biermerken te herkennen. Daar werd heel enthousiast aan mee gedaan en er kwamen dan ook drie winnaars uit. 3e plaats, Ger.  2e plaats, Wilco ende 1e plaats was voor Han. Met scores die professionals niet misstonden.

Na de bekendmaking van de top 3 was het tijd voor de beroemde loterij. Dit jaar met als hoofdprijs een unieke fles gevuld met 6 liter Grand Prestige. Men kocht gretig lootjes om maar kans te maken op alle mooie prijzen. Na de verloting van de meeste prijzen was het grote moment aangebroken, de grote fles met Grand Prestige. En de winnaar is … Gerard van de Broek! Na een moment van grote hilariteit besluit Gerard (heel sportief) om de fles terug te doen in de verloting. Dus een tweede ronde waarin iedereen weer mee kan doen.

Maar met nieuwe lootjes. Das geen straf want dat komt allemaal ten goede van de club.

Na het verloten van alle prijzen die opnieuw ingebracht waren was het dan toch echt tijd voor de definitieve verloting van de grote fles Grand Prestige. En de gelukkige winnaar is Huigenbos senior. Deze kon zijn geluk niet op en de fles werd met grote zorg veilig gesteld in zijn auto.

Na afloop van de loterij was het tijd voor een laatste biertje voor het slapen gaan. Het bestuur was blij met het verloop van de dag de loterijen de vele blije gezichten. “één goed begin voor volgend jaar”.

Wij hebben er weer een  mooie herinnering bij. Met een tevreden gevoel ging iedereen naar huis of hotel. Op naar volgend jaar.