Beste Hertog Jan liefhebber,

Met grote trots lanceert Hertog Jan vandaag een nieuw bier in het Hertog Jan portfolio, Hertog Jan 0.0. Meesterbrouwer Gerard van den Broek heeft jarenlang gewerkt aan de ontwikkeling van het alcoholvrije bier. Het resultaat is een 0.0 geworden om van te genieten.

De vraag naar een lekker bier zonder alcohol is de afgelopen jaren steeds verder toegenomen. Logisch dat Hertog Jan de bierliefhebber hierin graag tegemoet wil komen. Toch hebben de brouwers zich daardoor zeker niet laten opjutten. Kwaliteit staat immers voorop. Een bier moet perfect zijn om de naam Hertog Jan te verdienen. En het brouwen van een lekkere 0.0 is geen geringe uitdaging. Alcohol speelt nu eenmaal een grote rol bij de smaakbeleving.

Uiteindelijk kozen de brouwers voor een speciaal brouwproces met het beste effect op de smaak. De 0.0 wordt gebrouwen met ons eigen Hertog Jan-gist. Pas nadat het volledige brouwproces is afgerond, wordt de alcohol uit het bier gehaald. Zo blijven smaken en bitterheid optimaal behouden. Dat levert een prachtig bier op: Hertog Jan 0.0. Vol van smaak, tikje fruitig, met een mooie schuimkraag en een verfrissend bittertje in de afdronk. Een alcoholvrij bier om van te genieten.

Vanaf maandag 18 November lanceert Hertog Jan 0.0 exclusief bij Albert Heijn en de leden van het Genootschap van Hertog Jan. Enkele weken later zal er ook bij andere horecagelegenheden de mogelijkheid zijn om ons alcoholvrije bier te proeven.

Kijk voor meer informatie op de  website van Hertog Jan

Met vriendelijke groet,