Beste Hertog Jan liefhebber,

De herfst staat weer voor de deur, hét seizoen van het bockbier; het eerste bier dat in de herfst gebrouwen wordt van de nieuwe hop- en gerstoogst. Bij Hertog Jan openen we dit seizoen met een weekend dat compleet in het teken staat van ons eigen Bockbier.Bockbier

In Duitsland was bockbier al langer een traditie. In Arcen wilden we ook zo’n mooi bier brouwen, maar uiteraard wel op onze eigen manier. We brouwden het eerste Nederlandse Bockbier bovengistend, in plaats van ondergistend. Ons Hertog Jan Bockbier combineert een mooie bitterzoete smaak met een prachtige robijnrode kleur.

Op zaterdag 5 en zondag 6 oktober zal alles op de brouwerij in het teken staan van ons Hertog Jan Bockbier. Gedurende dit weekend kun je uiteraard ons nieuwste Bockbier van dit seizoen proeven. Ook zullen we je verrassen met een bijzonder Bockbier, speciaal voor dit weekend gebrouwen door onze meesterbrouwer Gerard. En heb je al eens gehoord van het stachelen van Bockbier? Dit weekend leren we je er alles over.

Deze twee dagen kun je deelnemen aan exclusieve rondleidingen van één uur, waarin we je alles vertellen over de geschiedenis van Bockbier, de ingrediënten en het brouwproces. Daarnaast krijg je de kans om dingen te proeven die normaliter niet worden geproefd. De prijs voor deze rondleiding bedraagt €15,00 per persoon.

Met vriendelijke groet,
Team Hertog Jan